یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
پیاده روی اربعین

مسئول کمیته رسانه ستاد اربعین استان اصفهان گفت:رسانه ها و خبرگزاری ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی دارند که می‌توانند قالب های مختلف به مردم جهان معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، بهروز فرهمند پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و کمیته ها و موکبداران ستاد اربعین استان اصفهان با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: ارزشمندی آگاهی در همه موضوعات، اتفاقات و پدیده های اطراف و حتی پدیده هایی که ممکن است کیلومتر ها دور باشد برکسی پوشیده نیست.

وی خاطر نشان کرد: از ماه ها قبل از اربعین برنامه ریزی و اطلاع رسانی بسیار خوبی انجام شده بود که خبرگزاری ها مطبوعات و خبرنگاران، نقش مهمی را ایفا کردند.

مسئول کمیته رسانه ستاد اربعین استان اصفهان با بیان جمله ی ارزشمند از شهید آوینی ادامه داد:واقعیت خارج، آیینه مشیت خداست و اگر هنرمند اهل حق باشد می‌تواند حقیقت را در آن میان باز یابد و واقعیت را برای رسیدن به حقیقت بشکافد.

فرهمند افزود: دو موضوع مهم مورد تاکید است نخست بحث اطلاع رسانی شفاف و دقیق و به لحظه و بروز در نیازهای اربعین که شامل سه دسته از نیازهایی است که زائرین اربعین دارند چون نیازهای اولیه و ضروری، نیازهای معنوی و فرهنگی و نیاز های اضطراری که در کمیته اطلاع رسانی، برای قبل از اربعین ، حین اربعین و بعد از اربعین برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: نکته ی دوم که دغدغه ی فکری ما بود بحث روایت اربعین بود، روایت گری اربعین یعنی یک روایت شفاف، عاشقانه عارفانه و از دل با قالب های مختلف، مثل استفاده از هنرهای نمایشی، تجسمی، فیلم و عکس و پیام و دلنوشته بتوانیم به مردم جامعه و جهان معرفی کنیم.

مسئول کمیته رسانه ستاد اربعین گفت:خوشبختانه کارهای خوبی در حوزه ی فیلم، سینما، فیلم های مستند و تولیداتی در خارج و داخل کشور ساخته شده است، ۴۰۰ فیلم مستند تولید که ۲۶۸ فیلم آن برگزیده جشنواره فیلم و عکس اربعین است که به همت ستاد عتبات عالیات برگزار شد، که از آن جمله می توان مستند راه دل تهیه شده توسط مهدی زمانی کیانسری اشاره کرد که در بیست و پنج جشنواره بین المللی داخلی و خارجی حائز رتبه اول شد و در مورد روایت سفر به اربعین است توسط یک فرد نابینا همه را تحت تاثیر خود قرار داد .

وی تصریح کرد: در این مستند تمام منتقدین تراز اول سر تسلیم فرود آوردند و به علت پاکی و صداقت آن فرد، مورد عنایت آقا اباعبدالله (ع) قرار گرفت.

فرهمند در پایان به مستند های برگزیده اشاره کرد و گفت: از جمله مستندهای برگزیده در سطح جهان چون هفتاد دقیقه، مستند نعره ی حیدری، مستند جامانده ها و راه دل یا روایت سفر مشدی اسماعیل، از استکبار تا کربلا، مستند معبر و مستندالحسین (ع) بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha